Nederland schreeuwt om cultuur

Nederland schreeuwt om cultuur

maandag 18 oktober 2010

12 twitter

Enkele positieve redenen om te gaan twitteren:
Zowel zakelijk als prive verbindt Twitter je met andere mensen.
Het kan nuttig zijn om je netwerk uit te breiden.
Followers kunnen je helpen bij het oplossen van een probleem.
Je leert kort en bondig formuleren.

Ik heb een twitter account aangemaakt en ben op zoek gegaan naar "bekende" mensen. Femke Halsema en Mark Deckers zijn wel te vinden.Ook heb ik een lokale politicus kunnen vinden en word ik op de hoogte gehouden van zijn busreis van Enschede naar Oldenzaal. Dat Femke voetbalt in het park doet mij goed en ik leef met M. Deckers mee als hij twittert over een botsing met zijn auto. Voegt dit iets toe aan mijn welbevinden???????

Volgens Jaap Bloem in de NRC moet je oppassen voor digitale ADHD en informatiestress. Er zijn zoveel middelen die ons tegenwoordig ter beschikking staan zoals, e-mail. sms, wiki's, weblogs etc. dat je wel goed moet overwegen waar je gebruik van wilt maken. Per slot van rekening hebben al deze toepassingen AANDACHT nodig. En hebben we dat nog??????????

Vooralsnog ga ik mijn aandacht richten op ding 13

3 opmerkingen:

  1. Truus, wat ben jij goed bezig, je bent al bij 12, geweldig.

    Groeten van Adjoa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Truus, kreeg dm van jou (bedankt!) maar kan niet antwoorden, je moet je eerst bij mij als volger aanmelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt helemaal gelijk, je kunt niet op alles je aandacht vestigen.

    Misschien kun je Twitter inzetten voor je bibliotheek?
    Ik zie ook meer in het zakelijk gebruik van Twitter dan voor prive-doeleinden.

    BeantwoordenVerwijderen