Nederland schreeuwt om cultuur

Nederland schreeuwt om cultuur

woensdag 13 oktober 2010

11 Wiki

Ik heb een wiki aangemaakt in de 23 Dingen speelwiki. Mijn pagina heet Lezen is Leven en zit in de folder favoriete hobby's.  http://23dingen.pbworks.com/w/page/lezen-is-leven
Het adres van mijn weblog staat erbij. Door een klik kom je op mijn weblog. Ik hoop dat de opdracht goed is uitgevoerd.

Ik heb een account aangemaakt bij Wetpaint. De Engelse taal blijft een struikelblok. mijn adres is:   http://truuswinter.wetpaint.com/ 

In google.docs heb ik samen met mijn collega een document aangemaakt waarin we gezamenlijk kunnen werken

Een wiki om samen te werken met anderen in projecten, lesbrieven, nieuwsbrieven eigenlijk alles wat te maken heeft met teksten lijkt me wel zinvol. Het is dan meer voor intern gebruik.
De wiki die de bibliotheek Deventer heeft is wel verouderd, kinderboekenweek 2008 staat als meest recent op de site. Dat kan dus gebeuren als niemand het bijwerkt. Je leest oud-nieuws en dat lijkt me toch niet de bedoeling???

2 opmerkingen:

  1. Nee, dat is niet de bedoeling Truus en het staat ook heel slordig. Er moet altijd regie gevoerd worden over dit soort initiatieven, anders krijg je chaos.
    Wel goed vond ik het ov-chipkaart dossier in de wiki van bibliotheek Deventer, alle informatie bij elkaar, handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek, ik kan die wetpaint pagina niet openen.
    Fijn dat je gaat oefenen met Google Docs. Je zult zien dat het handig kan zijn, in hetzelde document tegelijkertijd kunnen werken.

    Je hebt gelijk dat die Wiki van Deventer verouderde info bevat. Er zijn misschien geen duidelijke afspraken gemaakt wie de Wiki in de gaten houdt.

    BeantwoordenVerwijderen